26 Ogos 2014

KETOLOLAN SENGAJA 2 (PARLIMEN)

Maka kalau dilihat jawapan balas Tuan Haji Helmi, Senior Vice President Teknikal bagi pihak Presiden KTMB maka boleh dirumuskan AKTA KESATUAN SEKERJA tidak boleh dipakai, kerana hak kesatuan sekerja menjalankan aktiviti Kesatuan sekerja telah dihalang dengan mensabitkan kesalahan kepada pemimpin kesatuan dan ahli-ahli kesatuan sebagai pekerja.

Menyedari bahawa Akta Kesatuan Sekerja ialah Akta yang diluluskan oleh "MEMBERS OF PARLIMENT" atau "PARLIMEN", maka Tuan Haji Helmi "SVP TEKNIKAL" yang di bawah pengaruh Presiden KTMB telah mengheret KTMB tidak mempercayai PARLIMEN MALAYSIA dan SELURUH AHLI PARLIMEN MALAYSIA.

Adakah ini peranan KTMB? Perlu disedari KTMB bukan milik Tuan Hj Helmi selaku Senior Vice President Teknical, malah bukan hak mutlak Datuk Elias Kadir sebagai Presiden KTMB, sehingga menolak Hak Akta Kesatuan Sekerja malah seolah-olah telah menghina "MEMBERS OF PARLIMENT" dan Parlimen Malaysia. 

Justeru itu secara tidak langsung telah menolak YAB Dato Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia. 

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB