19 Ogos 2014

"MAKAN TAHI"

Dalam sesuatu perkara kebijaksanaan Datuk Elias Kadir sebagai Presiden KTMB ialah mengelak dari bertanggungjawab, kebijaksanaan ini terserlah dengan menyalahkan individu lain sekiranya terdapat kelemahan, sedangkan kelemahan itu berdasarkan arahan beliau sendiri.

Dalilnya surat - surat yang dikeluarkan tidak akan ditandatangani oleh Presiden KTMB sendiri seperti "NOTIS TUNJUK SEBAB" termasuklah surat terbaru panggilan siasatan dalaman ditandatangani oleh Senior Vise President, kalau ada yang bertanya, beliau akan menjawab beliau tidak tahu.

Maklumat yang didapati surat - surat berkenaan juga tidak disediakan oleh Jabatan Pengurusan Bakat dan Pembangunan, mereka hanya diarah untuk menandatangani atau jadi tukang pengantar surat, siapakah gerangan penulisnya hanya Datuk Presiden KTMB sahaja mengetahui. 

Maka jadilah penandatangani surat - surat berkenaan sebagai "tukang angkat beg", apa saja arahan BOSS kene patuh, kalau BOSS suruh "makan tahi", pegawai-pegawai ini pasti "makan tahi".

Presiden KTMB memang bijak menggunakan orang lain untuk mencapai matlamat, maka orang-orang yang gemar "makan tahi" akan terima akibatnya.

Jangan salahkan Presiden KTMB, kerana anda semua tidak berani menegakkan kebenaran, maka itu anda semua memang patut dibelasah, sebab anda jenis pengotor yang "makan tahi".

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB