11 Ogos 2014

PERLANGGARAN AKTA 177

Tadi pejabat Jabatan Perhubungan Perusahaan(JPP) menelefon memaklumkan bahawa pihak pengurusan KTMB memohon penangguhan disebabkan Pegawai Pengurusan Bakat dan Pembangunan Organisasi masih bercuti memohon dipinda pada 26.8.2014.

Pihak JPP pula memaklumkan pada 26.8.2014 pula, pihak JPP ada kes lain, maka meminta pandangan RUM samada meneruskan atau memilih tarikh lain yang bersesuaian.
Pihak RUM mengambil pendekatan memberi ruang pada JPP untuk menentukan tarikh, kerana pihak RUM sentiasa bersiap sedia untuk berdepan dengan sesiapa sahaja demi menegakkan kebenaran. Pihak RUM sentiasa menghormati JPP dalam menangani kemelut ini.

Komen RUM
Datuk Presiden KTMB dah terkencing dalam seluar ke? Kita baik, tak pun menzalimi atau menganiaya mana-mana pihak bukan macam Datuk Presiden KTMB bulan ramadhan buat hal, bantuan raya ditahan, kita bagi ruang masa secukupnya pada KTMB
, gilah rujuk peguam KTMB, jangan main undang-undang rimba, cari peguam yang baik, bukannya "peguam cari makan", kalau cari "peguam cari makan", nanti membazirkan wang KTMB, ingat wang KTMB adalah wang rakyat!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB