18 Ogos 2014

RUM TETAP SEBAGAI WATCH DOG!

Gambar Hiasan
Bila kita menjawat jawatan samada sukarela atau pun di bayar gaji atau pun elaun, samada jawatan dia Penyelenggaraan Am, Presiden KTMB mahupun Lembaga Pengarah KTMB, maka yang perlu ialah keikhlasan bukan kepentingan, yang salah tetap salah, tidak boleh dikatakan betul, biarpun pahit, terpaksa ditegur atau disingkirkan, jangan sesekali cari jalan mudah iaitu "PLAY SAFE".

Semuanya tanggungjawab dan amanah yang diberikan bukannya menjaga kepentingan diri, macam satu info yang diterima bila aspek keselamatan melibatkan pembelian roda KTMB yang sahih yang telah terbukti tidak berkualiti dalilnya ialah roda berkenaan "crack" bukan sekali tapi beberapa kali, telah diputuskan untuk dibeli dengan syarikat yang membuat roda yang sama.

Letih bila aspek keselamatan boleh di "compromise", buat keputusan tidak melihat kepentingan pekerja yang hari-hari membawa jajaran tren, penumpang yang menaiki tren.

Memang kenyataan ditulis ada yang marah, sebab yang terlibat adalah friend RUM, apa nak buat teguran perlu dibuat, makluman diterima kerana aduan yang diterima atau rungutan yang diterima datang dari pengurusan sendiri.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB