12 Mac 2015

NASIHAT SEPUPU

Sepupu : Macam mana kes kau jak?abg ada baca surat khabar... (sepupu seorang vvip ketika berjumpa di Ipoh baru-baru ini)

Saya : Masih lagi dibuang kerja, tinggal saya sorang, saya tak boleh terima syarat Presiden KTMB, kalau saya terima, saya menjual MARUAH RUM, sedangkan dari peruntukan undang-undang, saya pasti kebenaran di pihak saya.

Sepupu : Sudahlah tu... ajak ingat bila ajak kena buang kerja, ramai yang akan tolong, yang lari lagi ramai, yang takut ramai, last sekali kau tinggal sorang, fikir diri sendiri, jangan duk sebuk hal orang, kau tolong orang pun bukan dia orang hargai, fikir diri kau dan anak-anak kau..

Saya : Saya tak jawab... saya hanya "senyum".

Sebenarnya ramai yang berkata demikian, termasuk mantan Pengarah Urusan KTMB dan beberapa orang kenamaan, kebenaran kenyataan ini adalah benar... tapi saya tetap berpegang pada "prinsip", atas tanggungjawab dan amanah yang diberikan berdasarkan job spesifikasi saya melalui peruntukan dalam "PERATURAN KESATUAN", kalau saya mendengar pandangan mereka, maka RUM pasti di bawah pengaruh "DATUK ELIAS KADIR PRESIDEN KTMB" atau ayat undang-undang "DI BAWAH PENGARUH MAJIKAN".

"Tidak sama sekali menjual MARUAH RUM, biar diri sendiri terbakar".

PRESIDEN RUM

KENYATAAN RASMI KESATUAN PEKERJA2 KTMB