19 Mac 2015

TERBARU UGUTAN PADA PERWAKILAN RUM (Part 6)

MENCABAR

Kenapa RUM mencabar Datuk Elias Kadir Presiden KTMB mengambil tindakan terhadap kurang lebih 3500 ahli-ahli RUM di buang kerja termasuk yang meletakkan jawatan dalam RUM atau berhenti menjadi ahli RUM seperti Part 4.

Tujuan RUM nak tenguk sejauh mana kegilaan Presiden KTMB yang mengunakan ayat "MANDAT" kelulusan "SUARA RUM" kerana ayat dalam surat pertuduhan untuk Siasatan Dalaman kepada Pegawai Utama RUM dan Majlis Eksekutif RUM terkandung ayat "MANDAT PERSIDANGAN PERWAKILAN".

Maklumat diterima dengan ayat "MANDAT" itu maka Datuk Elias Kadir Presiden KTMB telah mengarahkan Jabatan Pembangunan Bakat & Organisasi mengambil tindakan tatatertib kepada semua Perwakilan RUM.

Justeru itu maka RUM mencabar Presiden KTMB yang kini benar-benar katogeri "GILA" dan "TERLAMPAU BERANI" supaya membuang keseluruhan ahli-ahli RUM melalui pekerjaannya.

RUM yakin Datuk Presiden KTMB yang ini tidak berani, tapi kalau dia buat maka Datuk Elias Kadir Presiden KTMB memang "SAWAN" atau "HILANG INGATAN" atau "BUANG TEBIAT" tapi paling tepat "GILA TAHAP GABAN" yang layak dihantar di Hospital Tanjung Rambutan kerana bukan sahaja menganiaya pekerja, mengancurkan "kebebasan bersuara" seperti termaktub dalam Seksyen 10, Perlembagaan Persekutuan, malah mensabotaj KTMB dan Kerajaan Malaysia.

Saya ulangi lagi CABARAN ini!

BUANG SEMUA AHLI-AHLI RUM IAITU YANG TELAH MEMBERI MANDAT BERDASARKAN PERLANTIKAN PERWAKILAN MELALUI MESYUARAT AGUNG TIGA TAHUNAN SEKALI UNTUK MENJALANKAN AKTIVITI- AKTIVITI RUM!

Presiden RUM

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB