Cara mengurangkan kos.
1. Tidak Perlu baiki lokomotif
2. Tidak perlu baiki koc
3. Tidak perlu baiki wagon
4. Tidak perlu baiki PGC
5. Tidak perlu baiki landasan
6. Hadkan pembelian alat ganti
7. Tahap keselamatan tidak perlu ditingkatkan.
8. Tidak perlu marketing.
9. Tidak perlu penambahan tonnage
10. Guna apa yang ada
2. Tidak perlu baiki koc
3. Tidak perlu baiki wagon
4. Tidak perlu baiki PGC
5. Tidak perlu baiki landasan
6. Hadkan pembelian alat ganti
7. Tahap keselamatan tidak perlu ditingkatkan.
8. Tidak perlu marketing.
9. Tidak perlu penambahan tonnage
10. Guna apa yang ada
Untuk menambah pendapatan
1. Buang pemimpin kesatuan selaku pekerja
2. Menjual komuter sebagai besi buruk
3. Menjual Saham
4. Menaikkan harga tambang Kargo
5. Menaikkan tambang pengangkutan komuter atau ETS atau Intercity (coming soon)
6. Bergantung kepada Kerajaan melalui Suntikan Kewangan
2. Menjual komuter sebagai besi buruk
3. Menjual Saham
4. Menaikkan harga tambang Kargo
5. Menaikkan tambang pengangkutan komuter atau ETS atau Intercity (coming soon)
6. Bergantung kepada Kerajaan melalui Suntikan Kewangan
Jadi dimanakah susahnya jadi Presiden KTMB?
Mudahkan... Lepas tu bagitau umum... boleh break even....
Dapat gaji puluh ribu RINGGIT MALAYSIA.
TERBAIKLAH DATUK ELIAS KADIR PRESIDEN KTMB
SATU KEJAYAAN DALAM TEMPOH 3 TAHUN MENERAJUI KTMB
Telah diakui oleh Dato Ir Nawawi Ahmad Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB melalui kenyataan akhbar dalam Business Times.
Presiden RUM
Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB