31 Januari 2014

Hala Tuju (Direction) 1.

Gambar Hiasan
Menarik untuk diperkatakan, kerana hala tuju mengambarkan bahawa hasrat untuk mencapai "target" seterusnya ialah "goal". 

Memberi maklumat apakah impian yang diharapkan, apakah impian yang perlu dicapai, apakah impian untuk mencapai matlamat, selain menceritakan sebuah harapan, sebuah impian yang mampu menjadi kenyataan.

Perkongsian adalah sesuatu yang sangat baik, bagi menjalinkan hubungan dan kerjasama, perkongsian akan memberi keyakinan bagi meningkatkan kerjasama dari semua pihak untuk mencapai matlamat, kerana semua pihak akan berkongsi serta berusaha bersama-sama untuk memastikan sebuah impian dan sebuah harapan menjadi kenyataan.

Dalam menyatakan impian, maka impian itu perlu jelas, tepat dan pastikan matlamat pada penghujungnya ialah keberhasilan. Impian itu perlu tinggi, impian itu perlu nyata, impian itu perlu membangkitkan semangat dalam ertikata setiap aspek itu perjuangan berdasarkan tanggungjawab, keikhlasan dan amanah, maka ianya mampu menjadi kenyataan.

Justeru itu, hala tuju yang ingin disampaikan mesti "nyata", "berpotensi", mampu mengembalikan keyakinan serta sebuah harapan yang meniti kejayaan dan kecemerlangan.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB